Cecelia Ahern - Love, Rosie

Üdv mindenkinek, aki erre tévedt!😃

Ezúttal Cecelia Ahern - Ahol a szivárvány véget ér című regénye ragadott magával. Bár már hónapokkal ezelőtt kiolvastam, de úgy egy évvel ezelőtt álltam neki és igyekeztem húzni, hogy minél később érjen véget Alex és Rosie története (úgy értem csak a könyv, mert Rosie és Alex barátsága és szerelme a regényen túl se fejeződött be a képzeletemben.)
Biztosan sokan előbb láttátok filmen, mint ahogy a regényt olvastátok volna, és bevallom én is elsőként sokkal kíváncsibb voltam a színészi alakításokra (hiszen Alexet alakító Sam Claflin azért nem semmi!😍) és valahogy az előzetesnek hála a film szinte önmagáért könyörgött, hogy vele kezdjem ne a könyvvel, de szerintem a filmnek hála sokkal könnyebb volt arcot társítanom a főszerepet játszó Rosie-hoz, Alex-hez vagy a kis Katie-hez.
Ami engem nagyon megfogott mind a filmben és mind a könyvben az az, hogy Alex és Rosie kiskoruk óta a legjobb barátok és egyben szerelmesek is egymásba, de folyton elkerüli őket a sors szerencséje, miszerint egymásra találjanak. Helyette Alex kétszer is más nővel köti össze az életét, mert szeretné elfelejteni Rosie-t; Rosie pedig pont a válása után szerez tudomást Alex leveléről (amiben szerelmet vall neki) és pont akkor, amikor Alex újra összejött volt barátnőjével Bethany Williams-el és el is veszi feleségül. Kövezzetek meg, de nekem nagyon tetszenek ezek a főhőssel való nem éppen fair történések, de persze csak úgy, ha a végén mindennek az lesz az eredménye, hogy úgyis egymásra találnak. Ha engem kérdeztek a legvarázslatosabb dolog az egészben, hogy Alex és Rosie barátsága (most attól eltekintve, hogy szerelmesek is egymásba) mindig töretlen marad. Mármint persze, náluk is voltak nagy kimaradások, mint például amikor Rosie látogatóban van Alex-nél és Sally-nél (aki Alex akkori aktuális élettársa és együtt él vele) és a látogatás végkimenetele egy nagy veszekedés a két barát között, aminek következménye, hogy Rosie hónapokig nem vesz tudomást Alex létezéséről sem. Persze miután megtudja, hogy Alex maga alatt van - miután kiderült, hogy nem ő Sally gyerekének apja - , Rosie ismét felveszi a kapcsolatot vele.

Tehát összességében ők nem csak legjobb baráti viszonyban vannak egymással, de se veled se nélküled kapcsolatban is.
Szerintem legeslegjobb érzés az, ha valakinek van egy ilyen barátja. Akivel bármit megoszthat (még a legbizarabb álmait is) és aki a bajban ott van mellette, akivel még ha éppen haragban is van még akkoris kiáll érte. Ez az igazi barátság.
És zárásképpen szeretnék egy kedvenc idézetet megosztani veletek, amit nagyon megszerettem ebből a filmből (sajnos a könyvben ez nem szerepel, de annak ellenére megérte olvasni, mert csak még több dologgal egészült ki ez a fantasztikus történet):

„A barátságod hozott színt az életembe, még a legsötétebb időszakokban is, és én vagyok a legszerencsésebb ember a világon, hogy kaptam ezt az ajándékot. Bízom benne, hogy nem tekintettem ezt természetesnek, de talán igen, mert néha nem látjuk, hogy a legjobb dolog, ami valaha is történhet velünk, ott ül az orrunk előtt. De jól van ez így, tényleg, mert rájöttem, hogy nem számít, hol vagy, mit csinálsz, kivel vagy, én mindig őszintén, igazán, teljes szívemből szeretni foglak.”

Remélem sikerült kedvet csinálnom a film és a könyv megismeréséhez is egyaránt.😇

Megjegyzések